1. El disseny com a activitat humana

1.5. Referències

Costall, A.; Dreier, O. (2006). Doing things with things : the design and use of everyday objects. Aldershot: Ashgate.

Echeverría, J. (1999). Los señores del aire: Telépolis y el tercer entorno. Barcelona: Ediciones Destino.

Erlhoff, M.; Marshall, T.; Junta d’Investigació Internacional del Disseny (2008). Design dictionary: perspectives on design terminology. Basel: Birkhäuser Verlag.

Gibson, J. J. (1986). The Ecological approach to visual perception. Nova York: Psychology Press.

Gibson, J. J. (1974). La Percepción del mundo visual. Buenos Aires: Infinito.

Goldfield, E. C. (1995). Emergent forms: origins and early development of human action and perception. Nova York; Oxford: Oxford University Press.

Muxí, Z. (2006). «Ciudad próxima. Urbanismo sin género». A: Ingeniería y territorio (núm. 75, pàg. 68-75). Barcelona: Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos.

Norman, D.A. (2010). El diseño de los objetos del futuro: la interacción entre el hombre y la máquina. Barcelona: Paidós.

Papanek, V. (1977). Diseñar para el mundo real : ecología humana y cambio social. Madrid: Blume.

Puig, S. (2012). La medida de las cosas. Barcelona: Escola Massana.

Sennett, R. (2009). El Artesano. Barcelona: Anagrama.

Steinfeld, E.; Maisel, J. (2012). Universal design: creating inclusive environments. Hoboken: John Wiley.

Williams, C. (1983). Los orígenes de la forma. Barcelona: Gustavo Gili.