2. Diseño universal

2.7. Referencias

Aragall, F.; Montaña, J. (2012). Universal design: the HUMBLES method for user-centred business. Burlington, VT: Gower.

Erlandson, R. F. (2008). Universal and accessible design for products, services, and processes. Boca Raton: CRC Press.

Ginnerup, S.; Consejo de Europa; Centro de Excelencia del Diseño Universal (2010). Hacia la plena participación mediante el diseño universal. Madrid: IMSERSO.

Herwig, O. (2008). Universal design: solutions for a barrier-free living. Basel: Birkhäuser.

Lidwell, W.; Holden, K.; Butler, J.; Elam, K. (2010). Universal principles of design : 125 ways to enhance usability, influence perception, increase appeal, make better design decisions, and teach through design. Beverly, Massachusetts: Rockport Publishers.

Martin, B.; Hanington, B. M. (2012). Universal methods of design : 100 ways to research complex problems, develop innovative ideas, and design effective solutions. Gloucester, Massachusetts: Rockport Publishers.

Null, R. L. (2013). Universal design: principles and models. Boca Raton, Florida: CRC Press.

Preiser, W. F. E.; Ostroff, E. (2001). Universal design handbook. Londres: McGraw-Hill.

Schwab, K.; Fórum Económico Mundial (2016). The fourth industrial revolution. Ginebra: Fórum Económico Mundial.

Steinfeld, E.; Maisel, J. (2012). Universal design: creating inclusive environments. Hoboken: John Wiley.

Story, M. F.; Mueller, J. L.; Mace, R. L.; Centro de Información de Recursos Educativos  (1998). The universal design file: Designing for people of all ages and abilities. Raleigh, Carolina del Norte: Escuela de Diseño, Centro del Diseño Universal, Universidad Estatal de Carolina del Norte.

Resolución ResAP (2001)1 sobre la introducción de los principios de diseño universal en los currículos de todas las actividades relacionadas con el entorno de la construcción. Consejo de Europa.

Ley 51/2003, de 2 de diciembre, de igualdad de oportunidades, no discriminación y accesibilidad universal de las personas con discapacidad. Gobierno de España.